Jumaat, 21 Oktober 2011

Perhiasan Dunia...~

Assalamu'alaikum....In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

"Kenapa aku  tak cantik?" kenapa orang lain lebih cantik dr aku, lebih menarik dr aku?, kenapa?? Aku nak jadi cantik macam orang lain jugak." Persoalan ini sering kali bermain di dalam kotak minda seorang perempuan. Kenapa perlu kita membandingkan kecantikan kita dengan orang lain? kenapa perlu rasa orang lain lebih cantik dan menarik dr kita? Apa kekurangan kita? Sy tinggalkan persoalan ini utk teman2 sekalian.

Maha Suci Allah swt yang terhindar dr segala kelemahan dan kekurangan. Subhanallah, setiap ciptaan Allah sebenarnya teramat indah, tiada bandingan dgn apa pun. Setiap makhluk ciptaan Allah itu terlalu sempurna baik di bumi, nun jauh di atas langit, di dasar lautan yg dalam atau di mana sekalipun. Pernah dengar sebuah hadis, "Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik2 perhiasan adalah wanita yg solehah"

Memang benar wanita adalah perhiasan dunia, tapi bukan sekadar untuk dipuji kecantikannya, bukan untuk dipuja keindahannya. Keayuan wanita solehah itu tidak terletak pd kecantikan wajahnya, kemanisan wanita solehah tidak terletak pd kemanjaannya..jua bukan pd kemanisan bicaranya yg bisa mengoncang iman para muslimin, dan bukan pula terletak pd kebijaksanaannya bermain lidah memujuk rayu. Tapi kanvas cinta nan indah lakarkan ia dengan wajah muslimah yg tulus peribadi. Warnakan ia dgn kelembutan azali, ketegasan hakiki, keindahan sejati...krn dialah muslimah solehah kekasih Illahi.

Jadilah wanita solehah yg bisa memelihara akhlak krn ia adalah kehidupanmu, bisa memelihara agama krn ia adalah nyawamu, bisa memelihara budi pekertimu krn ia adalah lukisan hidupmu, bisa memelihara amalan krn ia adalah pakaian ukhrawimu dan jua bisa memelihara lisan krn ia adalah hatimu yg menentukan baik buruk dirimu..Subhanallah, ingin sekali aku menjadi seperti ini.

Kiranya tiada cinta insani untukku,
cukuplah cinta Allah sebagai penyuluh hidup dan hatiku.
Moga kelak akan ada cinta untukku
daripada insan yang mencintai Allah
sebagaimana cintaku terhadapNYA..


Ya Allah..jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pd seseorang yang melabuhkan cintanya pdMU
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu.
Ya Allah...jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut pdMU
agar tidak terjatuh aku kr dlm jurang cinta nafsu.
Ya Allah...jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku pdnya agar tidak berpaling drpd hatiMU..

Semoga pohonan cinta bersemi, daunan rindu merimbun di hati selamanya di bawah rahmat dan kasih Illahi.. InsyaAllah, akan ada jodoh utkmu Qaseh, kuatkan hatimu menempuh setiap ujian dan dugaan Allah. Sesungguhnya setiap ujian itu mampu membuatkan mu merasa betapa luasnya kasih sayang Allah pdmu~ dan akan membuatkan mu merasa rindu utk merasai kasih syg dr NYA..~ (^_^)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan