Selasa, 26 Jun 2012

seandainya dia milikku

Assalamu'alaikum


Ya Allah...
izinkanlah aku untuk mencintai seseorang dan juga untuk dicintai oleh seseorang. aku memohon padaMu hadirkanlah seseorang dalam hidupku yang mampu membimbingku ke arah mencari keredhaan cintaMu. aku bukanlah seorang yg sempurna, aku masih memerlukan bimbingan dari seseorang yg mampu membawa aku ke jalan yg diredhai olehMu. aku mahu bersama-sama dengan dia menuju jalan cintaMu yg hakiki.

ya Allah... 
seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untuk diriku satukanlah hatinya dengan hatiku. titipkanlah kebahagiaan di dalam hati kami. ya Allah.. ku mohon apa yang telah Kau takdirkan, ku harap dia adalah yang terbaik buatku kerana Engkau tahu segala isi hatiku. 

ya Allah...
jika cintaku kau ciptakan untuk dia teguhkan hatinya, teguhkan imannya, sucikan cintanya dan lembutkan rindunya.

ya Allah...
jika hatiku kau ciptakan untuk dia. penuhi hatinya dengan kasihMu. terangi langkahnya dengan nurMu. bisikan kedamaian dalam kegelapan. temani dia dalam sunyi sebuah penantian.

ya Allah...
ku titipkan cintaku padaMu untuknya. sampaikan rinduku pada rindunya. bimbinglah cintaku dan cintanya. satukanlah hidupku dan hidupnya dalam cintaMu. kami ingin syurgaMu dengan kasih sayang.





Mencintai seseorang itu adalah hak kita. namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita. jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikan dengan yang jauh lebih baik. jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang bukan hak kita.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan